loading...
زنان و زایمان و جراحی زیبایی نان
محدثه بازدید : 0 دوشنبه 18 تیر 1403 نظرات (0)

جراحی مغز و اعصاب کم تهاجمی هر روشی را توصیف می کند که نسبت به جراحی باز که برای همان هدف استفاده می شود کمتر تهاجمی باشد و در حال تعریف مجدد زمینه جراحی است. روش‌های جراحی حداقل تهاجمی (MIS) معمولاً شامل دستگاه‌های لاپاراسکوپی و دستکاری ابزارهای جراحی با کنترل از راه دور با مشاهده میدان جراحی از طریق یک اسکوپ، میکرو یا اندو است.

برای مشاوره با بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران یعنی دکتر علی جعفری اینجا کلیک کنید

در جراحی های مغز و اعصاب باز سنتی، جراحان برای عمل و دسترسی به ناحیه مورد نظر نیاز به ایجاد برش های بزرگ دارند. با MIS، جراحان می توانند فقط چند سوراخ یا منفذ کوچک، معمولاً هر کدام بیش از ½ اینچ ایجاد کنند، و از تجهیزات ویدئویی پیچیده برای انجام عمل استفاده کنند.

مزایای جراحی مغز و اعصاب کم تهاجمی

در اغلب موارد، روش های MIS آسیب کمتری به بیمار و محل جراحی وارد می کند. همچنین باعث ایجاد درد و اسکار کمتر پس از عمل می شود، می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی بیمار کمک کند و عوارض بعد از جراحی را کاهش دهد.

درد کمتر

ثابت شده است که جراحی های مغز و اعصاب کم تهاجمی باعث درد و ناراحتی کمتری بعد از عمل می شوند و بیماران کاهش مصرف مسکن های بعد از عمل را گزارش می دهند.

اقامت در بیمارستان کوتاه شد

بیمارانی که جراحی انجام می دهند که حداقل تهاجمی در نظر گرفته می شود، آسیب کمتری به ناحیه جراحی وارد می کنند، به این معنی که می توانند به فعالیت عادی بازگردند و زودتر بیمارستان را ترک کنند.

برش کوچک

به دلیل برش کوچک مورد نیاز MIS، خطر عفونت برشی کاهش می یابد و بیماران با اسکارهای بسیار کوچکتری نسبت به جراحی مغز و اعصاب باز سنتی باقی می مانند.

ذخیره عضلانی

در جراحی های ستون فقرات، تکنیک های MIS به عضله اجازه می دهد تا به جای بریدن برای رسیدن به محل عمل، جمع شود یا به طرفین کشیده شود. این کاهش بافت عضلانی به بیمار این امکان را می دهد که خیلی سریع تر بهبود یابد و درد بسیار کمتری را بعد از عمل تجربه کند.

دقت

تکنیک‌های تجهیزات ویدئویی مورد استفاده در MIS، تصویرسازی و بزرگ‌نمایی بهتر مغز و ستون فقرات را در حین جراحی به جراح ارائه می‌دهد. این به روش های دقیق تر و موثرتر تبدیل می شود.

در جراحی های مغز و اعصاب کم تهاجمی مغز، جراحان مغز و اعصاب از آندوسکوپ هایی با تکه های لوله نازک استفاده می کنند که تصاویر ویدئویی دقیقی از مغز و ساختارهای آن را از طریق برشی به عرض انگشت شست شما ارائه می دهد. ابزارهای کوچک‌تری که می‌توانند بافت‌ها یا تومورهای غیرطبیعی را برش دهند، بازیابی یا از بین ببرند، می‌توانند از طریق لوله‌های آندوسکوپی عبور داده شوند و امکان انجام جراحی پیچیده با آسیب کم یا بدون آسیب به نواحی اطراف را فراهم کنند.

علاوه بر اجازه دادن به جراحی های تخصصی مغز، نورو آندوسکوپ ها همچنین اندازه برش پوست سر بیمار را تنها با ایجاد یک یا دو برش کوچک کاهش می دهند. جراحی سنتی مغز مستلزم باز کردن کامل جمجمه است و معمولاً با یک اسکار 7 تا 10 اینچی در سراسر پوست سر همراه است. روش های آندوسکوپی نیاز به یک یا دو سوراخ به اندازه سکه دارند.

تجهیزات مورد استفاده در جراحی مغز و اعصاب کم تهاجمی

در جراحی MIS، از تجهیزات پزشکی و جراحی ویژه ای برای کمک به تکنیک های جراح در طول عمل استفاده می شود. این تجهیزات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کابل های فیبر نوری
  • دوربین های فیلمبرداری مینیاتوری
  • ابزار جراحی خاص
  • مانیتورهای ویدئویی خارجی
محدثه بازدید : 0 یکشنبه 17 تیر 1403 نظرات (0)

نگاهی گذرا به زایمان طبیعی

زایمان طبیعی که به آن زایمان بدون دارو نیز گفته می شود، زایمانی است که بدون داروی مسکن یا بیهوشی انجام می شود. زنان همیشه برای تولد نوزاد خود آماده بوده اند و ما اهمیت تجربه مادر و شکل گیری خاطرات او را درک می کنیم.

همکاری نزدیک با یک متخصص زنان و زایمان برای ایجاد یک برنامه فردی برای زایمان طبیعی بسیار مهم است. تجربه زایمان یک زن اغلب با انتظارات شخصی، حمایت دریافت شده توسط خانواده، دوستان و متخصصان و مشارکت او در تصمیم گیری تعیین می شود. برای زنان سالم با بارداری کم خطر، زایمان طبیعی ممکن است یک گزینه بی خطر باشد.

مزایای زایمان طبیعی  شامل تکنیک‌های غیرتهاجمی است که خطر آسیب به مادر و کودک را کاهش می‌دهد، عدم استفاده از دارو برای کسل‌کردن حس یا هوشیاری، و توانمندسازی زن با مسئولیت زایمان.

خطرات زایمان طبیعی  شامل زایمان طولانی است که در صورت نادیده گرفتن توصیه های پزشک برای مداخله پزشکی می تواند برای کودک و مادر خطرات بالقوه و طاقت فرسا باشد.

پزشک زایمان طبیعی را با فلسفه، شخصیت و تمرکز ویژه متناسب با نیازهای خود بیابید.

زایمان طبیعی چیست؟

به طور کلی زایمان طبیعی در نظر گرفته می شود که از طریق زایمان و زایمان بدون دارو و تکنیک های پزشکی تهاجمی انجام شود. در زایمان طبیعی، زن انتخاب می کند که اجازه دهد زایمان و زایمان با حداقل مداخله پزشکی انجام شود.

زایمان طبیعی می تواند به رفع اضطراب زنان مرتبط با زایمان و زایمان کمک کند. به طور کلی برای زنان با حاملگی های کم خطر که از سلامت خوبی برخوردار هستند، یک گزینه بی خطر است. در طول معاینات و ویزیت های قبل از تولد، متخصص زنان و زایمان ما به یک زن کمک می کند تا مشخص کند آیا او کاندید مناسبی برای زایمان طبیعی است یا خیر. برای اینکه یک زن به تصمیم مناسب برسد، داشتن رابطه خوب با پزشک ضروری است.

در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر افراد زایمان طبیعی یا بدون دارو را انتخاب می‌کنند. گزینه های بیشتری برای مراکز زایمان، زایمان در خانه یا زایمان سنتی در بیمارستان بدون دارو وجود دارد. با این حال، تعداد کمی از زنان زایمان در خانه را انتخاب می کنند، به دلیل عدم وجود خدمات پزشکی در صورت وقوع اتفاق غیرقابل پیش بینی. بسیاری از زنان تصمیم می‌گیرند تا یک برنامه زایمان طبیعی را تهیه کنند که در یک بیمارستان آشکار می‌شود و در صورت نیاز به این خدمات، از هر دو دنیا در مورد فرآیند طبیعی و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی پیشرفته برای مادر و کودک استفاده می‌کنند.

مزایای زایمان طبیعی چیست؟

تجربه زایمان بدون دارو مزایای زیادی دارد:

  • تکنیک های مورد استفاده در زایمان طبیعی اغلب  تهاجمی نیستند.  اغلب از نظارت مداوم جنین، مانیتورهای تهاجمی و القای زایمان اجتناب می شود.
  • بسیاری از زنان   به گونه‌ای احساس قدرت می‌کنند که در زایمان‌های سنتی در بیمارستان احساس قدرت  و  مسئولیت دارند . این حس توانمندی در واقع می تواند درد برخی از زنان را کاهش دهد.
  • در زایمان بدون دارو، درد زایمان می تواند ناخودآگاه زن را به سمتی هدایت کند که زایمان را تسهیل کند.
  • فقدان دارو باعث می شود که زن احساس کند و هوشیار بماند و به او کمک می کند تا در بیرون راندن نوزاد شرکت کند.
  • مرحله  هل دادن  معمولا در زایمان طبیعی کوتاهتر است. زنان می توانند در طول زایمان طبیعی آزادانه حرکت کنند و در هنگام زایمان موقعیت های راحت تری پیدا کنند. این توانایی برای تغییر وضعیت می تواند درد زایمان و زایمان را کاهش دهد.
  • زنان می توانند   در طول زایمان طبیعی به خوردن و نوشیدن ادامه دهند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که نوزادانی که در زایمان بدون دارو به دنیا می‌آیند  هوشیارتر هستند و در رفتارهای قبل از شیردهی مشارکت دارند  که احتمال موفقیت آن عمل مفید را بیشتر می‌کند.
محدثه بازدید : 1 چهارشنبه 13 تیر 1403 نظرات (0)

شلی، چین و چروک و فرورفتگی در لابیا بزرگ از جمله مشکلات مهم زیبایی در آناتومی دستگاه تناسلی خارجی زنان است. سستی لابیوم ماژوس (لابیاهای بیرونی) به عنوان "هیپوتونیکی" و ضعیف شدن لبیوم ماژوس به عنوان "هیپوتروفی" شناخته می شود. در این موارد می توان با استفاده از فیلر هیالورونیک اسید (HA) در ناحیه تناسلی مشکل را برای مدت کوتاهی حل کرد. پرکننده های اسید هیالورونیک که در ناحیه تناسلی اعمال می شوند، دستاوردهای زیبایی و عملکردی را ارائه می دهند.

بخش او شامل پاسخ به بسیاری از سوالاتی است که از شما دریافت می‌کنیم، مانند « اسید هیالورونیک چیست، در چه مناطقی استفاده می‌شود، فیلر اسید هیالورونیک برای ناحیه تناسلی چیست، چگونه تزریق می‌شود، آیا خطری دارد؟ هزینه ها چیست؟ 

علل شلی ناحیه تناسلی چیست؟

شلی بافت ناحیه تناسلی خارجی ( شلی فرج ) می تواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود. شلی و افتادگی فرج که باعث می شود اندام تناسلی زنان پیرتر از آنچه هست به نظر برسد، می تواند ناشی از عواملی مانند:

  • ساختار کلاژن ضعیف به دلیل ویژگی های ژنتیکی فرد،
  • بارداری و زایمان،
  • افزایش و کاهش وزن سریع،
  • تحریک مزمن و دیستروفی فرج،
  • دوره یائسگی،
  • سیگار کشیدن،
  • عادات بد غذایی،
  • آدمی با پوست روشن بودن،
  • سالخورده،
  • فشار.

در تمام این موارد می توان از پیوند چربی یا تزریق اسید هیالورونیک در ناحیه تناسلی برای جوان سازی و افزایش پری آن استفاده کرد. فیلرهای اسید هیالورونیک علاوه بر حجم دهی، اثرات مرطوب کنندگی نیز بر روی بافت دارند.

هیالورونیک اسید چیست؟

اسید هیالورونیک (HA) یک ماده طبیعی با ساختار «پلی ساکارید» (شامل قند) در بدن انسان است. از این رو سال هاست که در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی به طور ایمن از آن استفاده می شود. در بدن انسان بیشتر در چشم، غضروف، مایع سینوویال و پوست یافت می شود. یکی از مهم ترین اجزای مایع سینوویال است. به مقدار قابل توجهی در بافت های ریه، کلیه، مغز و ماهیچه ها نیز یافت می شود. بخش های کاربردی مهمی مانند جراحی صورت و روش های برجسته سازی لب به ویژه دارد.

استفاده از اسید هیالورونیک در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی

اسید هیالورونیک به دلیل خواص حجیم کننده، مرطوب کننده، محرک کلاژن، ضد پیری، ضد التهاب و ضد ادم، معمولاً در پوست و زیبایی استفاده می شود. با ویژگی حفظ آب خود، نقش مهمی در اطمینان از در دسترس بودن تورگ مناسب پوست ایفا می کند. این یکی از آبدوست ترین مولکول ها (حفظ آب) در طبیعت است، به طوری که 1 گرم HA می تواند 6 لیتر آب را در خود نگه دارد. پرکننده های حاوی HA به شدت در زمینه لوازم آرایشی استفاده می شود. HA بیشتر در زمینه های آرایشی زیر استفاده می شود:

  • از بین بردن علائم پیری (ضد پیری)
  • درمان چین و چروک دور لب و ناحیه کانتور چشم،
  • تقویت لب،
  • برجسته سازی خطوط صورت.

در چه مواردی اسید هیالورونیک به ناحیه تناسلی تزریق می شود؟

می توان آن را برای اهداف مختلف زیبایی شناختی و کاربردی استفاده کرد. این شامل؛

بزرگ کردن لابیا بزرگ (تقویت لب)

در زنانی که لابیا بزرگ آنها کوچکتر از حد طبیعی است، با هدف افزایش اندازه لابیا ماژور یا پنهان کردن لبهای کوچک انجام می شود.

از بین بردن فروپاشی لابیا ماژور (جمع شدن لابیال)

برای از بین بردن ریزش ها و چین و چروک های لابیا مینور انجام می شود.

از بین بردن عدم تقارن لب

اگر یک لبه از نظر ساختاری با دیگری متفاوت باشد یا بزرگتر یا کوچکتر از دیگری باشد، یکسان سازی ترجیح داده می شود.

رفع شکایات یائسگی

می توان آن را برای رفع شکایاتی مانند سوزش، خارش و سوزش ناشی از نازک شدن پوست در دوره یائسگی ترجیح داد. به خصوص در سال های اخیر راه حل مناسبی برای بیمارانی بوده است که از خشکی واژن ناشی از یائسگی رنج می برند.

G Shot (تقویت نقطه G)

از پرکننده‌های اسید هیالورونیک نیز می‌توان برای تقویت نقطه G در دیواره قدامی واژن برای افزایش لذت جنسی و تسهیل عملکرد ارگاسم استفاده کرد. این روش "G Shot" (تقویت نقطه G) نامیده می شود.

درمان رابطه جنسی دردناک

می توان برای حل مشکل «وستیبولیت فرج» که با علائمی مانند درد و احساس سوزش در ورودی واژن خود را نشان می دهد، به داخل داخل واژن تزریق کرد.

کاندیدهای مناسب برای پرکننده اسید هیالورونیک

در برخی از بیماران، پرکننده‌های اسید هیالورونیک را می‌توان برای اهداف عملکردی و زیبایی‌شناختی روی لب‌های بزرگ اعمال کرد. کاندیدهای مناسب برای پرکننده اسید هیالورونیک کسانی هستند که به دلیل از دست دادن کلاژن ناشی از افزایش و کاهش سریع وزن، سیگار کشیدن، زندگی استرس زا، استعداد ژنتیکی و غیره و کسانی که از یائسگی و مشکلات مرتبط با سن رنج می برند، از دست دادن تن و تروفیسیته را تجربه می کنند. جوانسازی لابیا بزرگ ناحیه تناسلی را قادر می سازد تا ظاهری پرتر، روشن تر و جوان تر به دست آورد.

محدثه بازدید : 4 دوشنبه 11 تیر 1403 نظرات (0)

 

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چگونه باید برای آماده شدن برای عمل خود برنامه ریزی کنید. بپرسید که آیا باید قبل از موعد مصرف داروهایی مانند رقیق کننده های خون را متوقف کنید. هر دستورالعملی را که برای نخوردن یا نوشیدن قبل از عمل به شما داده شده است، دنبال کنید.برای دریافت مشاوره از بهترین جراح دیسک کمر در تهران با دکتر علی جعفری تماس حاصل فرمایید.

ارائه‌دهنده شما ممکن است آزمایش‌های تصویربرداری دیگری از ستون فقرات شما مانند MRI را سفارش دهد.

در حین دیسککتومی کمر چه اتفاقی می افتد؟

گزینه های مختلفی برای جراحی وجود دارد. جراح شما می تواند در توضیح جزئیات عمل شما کمک کند. ممکن است حدود 1 ساعت طول بکشد. در اینجا نمونه ای از آنچه ممکن است انتظار داشته باشید آورده شده است:

  1. شما یک بی حس کننده موضعی دریافت خواهید کرد تا در حین عمل احساس درد یا ناراحتی نکنید. و تو همچنان بیدار خواهی بود یا ممکن است بیهوشی عمومی داشته باشید و در طول عمل بخوابید.

  2. یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به دقت علائم حیاتی شما را در طول عمل مشاهده می کند. این شامل مواردی مانند ضربان قلب و فشار خون شما می شود.

  3. جراح شما یک برش کوچک در پشت شما، در سطح دیسک آسیب دیده ایجاد می کند.

  4. در طول عمل، جراح شما از نوع خاصی از اشعه ایکس برای اطمینان از محل صحیح استفاده می کند.

  5. جراح شما ابتدا یک میله کوچک را در بالای فضای بین مهره ای قرار می دهد. جراح شما یک لوله کمی بزرگتر را روی این میله فشار می دهد. سپس جراح شما یک لوله دوم و بزرگتر را روی آن لوله فشار می دهد. آنها حتی ممکن است یک لوله سوم را روی لوله دوم فشار دهند. این کار به آرامی بافت را به سمت مهره از هم جدا می کند. در نهایت جراح شما همه لوله ها را به جز بزرگترین لوله خارج می کند.

  6. جراح شما ابزارهای کوچک مخصوصی از جمله دوربین و چراغ را در این لوله قرار می دهد.

  7. جراح شما قسمت فتق دیسک را با استفاده از ابزارهای کوچک برمی دارد. آنها همچنین سایر تعمیرات مورد نیاز را انجام خواهند داد.

  8. ابزار و لوله برداشته می شوند.

  9. یک باند کوچک برای بستن زخم شما قرار داده می شود.

بعد از دیسککتومی کمر چه اتفاقی می افتد؟

جراحی معمولاً یک روش سرپایی است. یعنی می توانید همان روز به خانه بروید. احتمالاً باید چند ساعت بعد از عمل بمانید. مطمئن شوید که کسی را دارید که بتواند شما را به خانه برساند.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه استفاده از کمرتان می دهد. ممکن است لازم باشد بلند کردن یا خم شدن را محدود کنید. ممکن است ارائه دهنده شما از شما بخواهد که برای مدت محدودی پس از عمل از بریس کمر استفاده کنید. اکثر افراد می توانند ظرف یک هفته یا بیشتر به سر کار برگردند. ممکن است پس از جراحی برای کمک به تقویت کمر به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید.

ممکن است مقداری مایع از برش کوچکتان تخلیه شود. این طبیعی است. اگر مقدار زیادی تخلیه از محل برش وجود دارد، فوراً به ارائه دهنده خود اطلاع دهید. همچنین در صورت بروز تب یا درد زیاد در ناحیه با پزشک خود تماس بگیرید.

گاهی اوقات این روش برای مدتی کمی درد بیشتری ایجاد می کند. اما برای کاهش درد می توانید از داروهای ضد درد استفاده کنید. معمولا این به سرعت از بین می رود. درد شما باید کمتر از قبل از جراحی شود.

مطمئن شوید که تمام دستورالعمل های ارائه دهنده خود را دنبال کرده و قرارهای بعدی خود را حفظ کنید.

مراحل بعدی

قبل از اینکه با آزمایش یا روش موافقت کنید، مطمئن شوید که:

  • نام آزمون یا روش
  • دلیل انجام آزمایش یا روش
  • چه نتایجی را باید انتظار داشت و چه معنایی دارند
  • خطرات و مزایای آزمایش یا روش
  • عوارض جانبی یا عوارض احتمالی چیست؟
  • زمان و مکان شما برای انجام آزمایش یا روش
  • چه کسی این آزمایش یا روش را انجام خواهد داد و صلاحیت آن شخص چیست
  • اگر آزمایش یا روش را انجام نمی دادید چه اتفاقی می افتاد
  • هر گونه آزمایش یا روش جایگزین که باید در مورد آن فکر کنید
  • چه زمانی و چگونه به نتایج خواهید رسید
  • اگر سؤال یا مشکلی دارید، پس از آزمون یا روش با چه کسی تماس بگیرید
  • چقدر باید برای آزمایش یا روش بپردازید
محدثه بازدید : 4 یکشنبه 10 تیر 1403 نظرات (0)

درمان های جوانسازی واژن به طور فزاینده ای برای زنان در هر سنی محبوب می شود. درست مانند بقیه بدن، لب های بیرونی واژن نیز می توانند چین و چروک و افتادگی پوست را تجربه کنند. یکی از درمان‌های مؤثری که زنان برای کاهش این علائم پیری به دنبال آن هستند، بزرگ‌کردن لابیا با انتقال چربی است . این روش زیبایی می تواند لابیاها را سفت و صاف کند تا ظاهر زیبایی جوان تری داشته باشد. در اینجا سه ​​مزیتی که زنان می توانند از بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی دریافت کنند، آورده شده است.برای اطلاع از هزینه تزریق چربی به واژن در تهران اینجا کلیک کنید

درمان کم تهاجمی

بسیاری از زنان بزرگ کردن لابیا را با انتقال چربی ترجیح می دهند زیرا این روش درمانی کم تهاجمی است. هیچ خطر یا عارضه ای از اسکارهای جراحی وجود ندارد. چربی مستقیماً از بیمار برداشت می شود و قبل از تزریق به ناحیه مورد نظر خالص می شود. بافت تزریق شده به طور طبیعی در طول زمان جذب می شود و احتمال رد آن بسیار کم است. بسیاری از بیماران بلافاصله پس از درمان می توانند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرند.

گرد، ظاهر جوان

بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی به حجیم شدن لابیا بزرگ یا لب های بیرونی واژن برای بهبود ظاهر آن کمک می کند. انتقال چربی به ایجاد بالشتک بیشتر برای ناحیه کمک می کند، که می تواند راحتی بیشتری را در طول صمیمیت یا ورزش فراهم کند. زنان در حالی که با شریک زندگی خود هستند یا لباس شنا می پوشند می توانند به ظاهر خود اعتماد به نفس و غرور بیشتری داشته باشند.

نتایج طبیعی طولانی مدت

جراحان پلاستیک از دو روش برای بزرگ کردن لابیا استفاده می کنند. علاوه بر انتقال چربی، جراحان اغلب از پرکننده‌های اسید هیالورونیک برای جوان‌سازی استفاده می‌کنند. پرکننده های اسید هیالورونیک برای حفظ نتایج نیاز به درمان های تکراری دارند. بزرگ‌کردن لابیا با انتقال چربی نتایج طولانی‌مدتی را بدون نیاز به ویزیت مجدد ارائه می‌دهد. نتایج همچنین می تواند طبیعی تر از پرکننده ها به نظر برسد.

آیا افزایش لابیا با انتقال چربی برای شما مناسب است؟

تغییرات ناشی از افزایش سن به ناحیه صمیمی شما می تواند باعث خجالت و ناراحتی شود. بزرگ کردن لابیا با انتقال چربی می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و تاثیر مثبتی بر روابط صمیمانه شما با همسرتان داشته باشد. با برنامه ریزی برای مشاوره با دکتر مایا، می توانید متوجه شوید که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. دکتر مایا می تواند خطرات و مزایای آن را توضیح دهد و بهترین گزینه های درمانی را برای رفع نیازهای زیبایی شما توصیه کند. امروز درخواست مشاوره بدهید

محدثه بازدید : 5 دوشنبه 04 تیر 1403 نظرات (0)

سلامتی و تندرستی صمیمی یک حوزه مهم اما اغلب نادیده گرفته شده در سلامت زنان است. برای پیشگیری از هرگونه عفونت در ناحیه تناسلی و برای فعالیت جنسی سالم، سلامتی صمیمانه به ویژه هنگامی که زنان یائسه می شوند و در دوره پس از زایمان اهمیت دارد. این بدان معنا نیست که زنانی که در این گروه سنی نیستند هیچ مشکلی را تجربه نمی کنند. انجام می دهند. 

بدن هر زنی منحصر به فرد است و ناحیه ولوواژینال نیز منحصر به فرد است. این یک اکوسیستم به خودی خود دارای مکانیسم های دفاعی خاصی است که در کنار هم برای سالم نگه داشتن دستگاه تناسلی کار می کنند. این اکوسیستم از پوست، ترشحات (مانند ترشحات)، محتوای pH اسیدی و فلور واژن (بخوانید باکتری) تشکیل شده است که تا حد زیادی توسط سیستم غدد درون ریز و ایمنی فرد حفظ می شود. 

با این حال، عوامل استرس زا مانند بارداری، تغییرات در سطوح هورمونی در دوران یائسگی، شرایط سلامت مزمن، اقدامات بهداشتی و حتی رابطه جنسی می توانند بر سلامت واژن تأثیر بگذارند. سپس این می تواند به صورت فقدان لذت صمیمی، بی اختیاری ادرار، درد در ناحیه شرمگاهی، خشکی واژن و غیره ظاهر شود. گاهی اوقات به دلیل افزایش سن و اصطکاک ناشی از لباس، ناحیه واژن نیز در طی یک دوره زمانی تیره می شود. برای برخی از زنان، این از نظر زیبایی شناختی جذاب نیست. 

خبر خوب این است که بسیاری از درمان های پیشگام وجود دارد که با موفقیت مشکلات سلامتی صمیمی را درمان می کند . از روش‌های جراحی گرفته تا درمان‌های کم تهاجمی و کاملاً غیرتهاجمی، درمان‌های فوق برای جوان‌سازی ناحیه واژن کاملاً موفق بوده‌اند. از چنین درمان هایی نیز می توان برای تغییر زیبایی ناحیه واژن استفاده کرد، مانند سفت کردن واژن، روشن کردن واژن و بازسازی پرده بکارت و غیره. 

O-Shot: شکل کوتاه اورگاسم شات، O-Shot یک تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است که از جریان خون بیمار گرفته می شود و سپس به بافت های اطراف مجرای ادرار و کلیتوریس تزریق می شود. 

نحوه کار: این O-Shot غنی از پلاسما یک روش کم تهاجمی است که تولید کلاژن جدید را در بدن تحریک می کند و به طور موثر به سفت شدن ناحیه واژن کمک می کند. پلاکت‌هایی که سرشار از فاکتورهای رشد هستند، عملکرد سلول‌ها را تقویت کرده و جریان خون را در این ناحیه افزایش می‌دهند. این به نوبه خود باعث افزایش رشد سلول های جدید و افزایش حساسیت آنها به تحریک می شود. 

هنگامی که ناحیه واژن با فاکتورهای رشد غرق می شود، نقش مهمی در افزایش میل جنسی، افزایش رطوبت در حفره واژن دارد و توانایی تجربه ارگاسم را تسهیل می کند. 

برای اطمینان از حداکثر راحتی، در طول عمل، ناحیه بی حس می شود. خون غنی از پلاکت به کلیتوریس و قسمت بالایی واژن تزریق می شود. اثرات O-Shot معمولاً باید یک سال یا بیشتر باقی بماند. برای افزایش طول عمر اثرات، می توان چندین O-Shot تجویز کرد.  

یکی از دلایل اصلی زنان برای گرفتن O Shot افزایش احتمال دستیابی به ارگاسم واژینال و افزایش شدت ارگاسم تحریک شده از طریق کلیتور است. 

جوانسازی واژن با لیزر: از آنجایی که دیواره های واژن از فیبرهای کلاژن تشکیل شده است، به مرور زمان، این رشته ها می توانند کشش و کشش حفره واژن را کاهش دهند. این می تواند به دلیل افزایش سن یا زایمان باشد که منجر به کاهش لذت از رابطه جنسی شود. 

نحوه کار: لیزر برای تحریک رشد کلاژن استفاده می شود که به نوبه خود دیواره واژن را سفت می کند و در عین حال حس جوانی را بازیابی می کند. لیزر از طریق یک اسکنر مخصوص بر روی دیواره واژن عمل می کند. رشد بافت و کلاژن تحریک می شود. نتایج مشهودی به شکلی است که پوست واژن حالت کشسانی بیشتری پیدا می کند. این لیزر درمانی علاوه بر لذت بردن از رابطه جنسی، به کاهش بی اختیاری ادرار، روان سازی حفره و کاهش عود عفونت های واژن نیز کمک می کند. 

این لیزر درمانی غیر تهاجمی و بدون درد است. پس از انجام این روش، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد. هر جلسه حدود 30 دقیقه طول می کشد و اثرات این درمان بین 18 ماه تا 2 سال باقی می ماند. رابطه جنسی معمولاً بعد از 5 روز از زمان انجام عمل انجام می شود. 

روش‌های روشن/روشن‌کردن واژن: همچنین به عنوان سفیدکننده واژن نیز شناخته می‌شود، چنین روشی برای روشن کردن پوست تیره اطراف ناحیه تناسلی - که می‌تواند شامل ران‌ها، فرج و گاهی اوقات حتی ناحیه مقعد باشد، عمل می‌کند. رعد و برق پوست عمدتاً برای اهداف زیبایی شناسی انجام می شود. تیره شدن ناحیه تناسلی با افزایش سن غیرمعمول نیست و خانم هایی که رنگ پوست تیره تر دارند بیشتر مستعد این امر هستند. 

نحوه کار: بلیچینگ واژن را می توان از طریق چندین روش انجام داد. رایج ترین لیزر Q-switched است که روی درم کار می کند تا ملانوسیت ها یا رسوبات رنگدانه را پراکنده کند. گزینه‌های دیگر شامل استفاده از لایه‌برداری‌های تخصصی، تکنیک‌های میکرونیدلینگ مانند درمارولر و درماپن و پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) است که همگی می‌توانند بافت پوست را بهبود بخشند و رنگ پوست را روشن کنند. 

این روش های سفید کردن پوست فقط روشن شدن موقتی را فراهم می کند. برای نتایج طولانی مدت، این روش ها باید به طور مداوم انجام شوند. 

ترکیبی از درمان ها اغلب می تواند به نتایج پایدار منجر شود

همانطور که قبلا ذکر شد، مسائل بهداشتی صمیمی از زن به زن متفاوت است. برخی از زنان ممکن است مشکلات متعددی را تجربه کنند که آنها را از برخورداری از سلامت صمیمی خوب و درگیر شدن و لذت بردن از رابطه جنسی باز می دارد. اغلب اوقات، ترکیبی از درمان‌ها توصیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که با همه مشکلات مبارزه می‌شود. 

در حالی که O-Shot به افزایش شانس دستیابی به ارگاسم کمک می کند، جوانسازی واژن با لیزر می تواند به بهبود خاصیت ارتجاعی و روان سازی حفره واژن کمک کند. 

محدثه بازدید : 6 پنجشنبه 31 خرداد 1403 نظرات (0)

دیواره واژن می تواند به دلایل مختلفی تغییر کند، که منجر به خشکی ، درد در حین مقاربت یا صرفاً کاهش لذت می شود . برخی از زنان پس از یائسگی خشکی واژن را تجربه می کنند یا متوجه می شوند که واژن با افزایش سن یا پس از زایمان حالت ارتجاعی کمتری پیدا می کند . این از دست دادن قابلیت ارتجاعی ممکن است منجر به عفونت های مکرر واژن نیز شود .

برای زنان مبتلا به خشکی واژن، استروژن معمولا به عنوان یک گزینه درمانی ارائه می شود. این همیشه موثر نیست و همچنین برای زنانی که سرطان سینه یا تخمدان داشته اند نامناسب است . در این شرایط، جوانسازی واژن با لیزر ممکن است یک گزینه ارجح باشد.

 

جوانسازی واژن با لیزر شامل چه مواردی می شود؟

 

جوانسازی واژن با لیزر معمولاً شامل دو دوره درمانی است که بین 4 تا 6 هفته فاصله دارد ، اگرچه برخی از افراد به جلسات بیشتری نیاز دارند.

پزشک یک میله کوچک را به آرامی وارد واژن می کند . سپس میله به آرامی به عقب کشیده می شود و یک پرتو لیزر سوراخ های ریزی را در پوشش واژن ایجاد می کند . سوراخ ها باعث تحریک جریان خون جدید و رشد بافت در واژن می شوند.

شما در طول عمل احساس درد نخواهید کرد و معمولاً کل کار حدود 10 دقیقه طول می کشد . برای آماده شدن برای درمان لازم نیست کاری انجام دهید.

 

مراقبت های بعد از لیزر جوانسازی واژن

 

برخی از زنان پس از درمان عوارض جانبی ناراحتی و تورم خفیف را گزارش می‌کنند، اما این علائم معمولاً پس از چند روز ناپدید می‌شوند.

پزشک یا پرستار به شما توصیه می کند که برای 4 تا 5 روز پس از عمل از رابطه جنسی یا استفاده از تامپون خودداری کنید تا دیواره واژن ته نشین شود.

شما باید بلافاصله متوجه بهبودی و همچنین بهبود مستمر در چند ماه آینده شوید. نتایج حدود 18 ماه تا دو سال باقی می‌مانند ، و بیشتر زنان هر 12 تا 18 ماه یک‌بار درمان «نگهداری» خواهند داشت.

 

جایگزین های این درمان

 

لیزر درمانی یکی از انواع جوانسازی واژن است و گاهی اوقات با:

  • لابیاپلاستی ، یک روش رایج تر که شامل کاهش طول لابیا مینور است.
  • کاهش هود کلیتورال ، که اغلب با لابیاپلاستی همراه است.
  • لابیا ماژورپلاستی ، روشی که اندازه لابیا ماژور خارجی را کاهش می دهد.
  • مونسپلاستی ، روشی که برآمدگی مون ها را کاهش می دهد.

اگر انگیزه اولیه برای لیزر درمانی سفت کردن واژن باشد، یک روش جراحی به نام واژینوپلاستی ممکن است یک گزینه درمانی جایگزین باشد.

محدثه بازدید : 8 یکشنبه 27 خرداد 1403 نظرات (0)

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

 

هدف لابیاپلاستی کاهش اندازه لابیا مینور - فلپ های مخاطی پوست در دهانه واژن است.

 

 

 

چرا لابیاپلاستی انجام دهیم؟

 

برخی از زنان به دلیل داشتن علائم مرتبط با افزایش اندازه لابیاها درخواست لابیاپلاستی می کنند. این علائم می تواند شامل ناراحتی لابیا هنگام دوچرخه سواری یا در حین مقاربت ، خارش، تحریک و خودآگاهی باشد.

 

قبل از انجام عمل جراحی، بسیار مهم است که بیماران اطلاعاتی را جمع آوری کنند و اطمینان حاصل کنند که لابیاپلاستی برای آنها مناسب است. حمایت روانی و مدیریت علائم با وسایل ساده ممکن است مناسب تر از جراحی باشد.

 

در حالت ایده آل، وزن شما باید قبل از جراحی طبیعی باشد و از سیگار کشیدن خودداری کنید.

 

لابیاپلاستی انجام شده می تواند تفاوت قابل توجهی در علائم، کیفیت زندگی و اعتماد به نفس برای کسانی که به آن نیاز دارند ایجاد کند.

 

 

قبل از عمل من چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 

قبل از عمل، شما با جراح متخصص خود ملاقات خواهید کرد تا در مورد اینکه چرا می خواهید جراحی کنید و چه می خواهید صحبت کنید. آن‌ها بیماری‌هایی را که در گذشته داشته‌اید یا داشته‌اید یادداشت می‌کنند و همچنین هر دارویی را که مصرف می‌کنید، از جمله داروهای گیاهی و داروهایی که توسط پزشک شما تجویز نشده است، ثبت می‌کنند.

 

بعد از این شما را معاینه خواهند کرد. آنها از شما می پرسند که آیا می خواهید شخصی را در طول معاینه همراه خود داشته باشید و از شما می خواهند که یک فرم رضایت برای گرفتن، ذخیره و استفاده از عکس ها را امضا کنید.

 

اگر اضافه وزن دارید ، جراح شما ممکن است پیشنهاد کند که عمل شما را به تعویق بیندازید تا خطرات کاهش یابد و همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در صورت امکان سیگار را کاهش دهید یا آن را ترک کنید (از جمله سیگار کشیدن).

 

 

عمل جراحی چگونه انجام می شود؟

 

تکنیک های مختلفی برای کاهش لب های کوچک وجود دارد و همه این تکنیک ها مزایا و معایب خاصی دارند. مناسب ترین برای نیازهای شما با شما بحث خواهد شد. در زیر تکنیک های رایج مورد استفاده آورده شده است:

 

رویه گوه

 

 

یک گوه از ضخیم ترین قسمت لابیا مینور برداشته می شود. زیر مخاط (بافت لایه زیر غشای مخاطی) باید با برداشتن ضخامت جزئی دست نخورده باقی بماند. این روش ظاهری طبیعی به واژن پس از جراحی می دهد و همچنین لبه های چروکیده را حفظ می کند.

 

روش برش

 

در این روش قسمت اضافی لابیا مینور برداشته و بخیه می شود تا با لابیا بزرگ متقارن شود.

 

بیهوشی برای لابیاپلاستی

 

لابیاپلاستی را می توان به عنوان یک روش روزانه انجام داد. این روش حدود یک ساعت طول می کشد . بسته به طرح جراحی و ترجیحات شما می توان تحت بیهوشی موضعی، آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد.

 

بخیه

 

بخیه های استفاده شده قابل حل هستند و در طول روزها و هفته ها پوسته پوسته می شوند.

 

پانسمان

 

این ناحیه برای لباس پوشیدن مشکل است، بنابراین احتمالاً نیازی به پانسمان یا پماد مبتنی بر وازلین نیست.

 

 

چگونه می توانم به موفقیت عملیاتم کمک کنم؟

 

توصیه می شود قبل از انجام عمل تا حد امکان سالم باشید. مهم است که وزن خود را با یک رژیم غذایی خوب و ورزش منظم ثابت نگه دارید.

 

اگر سیگار می کشید، ترک حداقل شش هفته قبل از عمل به کاهش خطر عوارض کمک می کند.

 

 

بعد از عمل چه انتظاری باید داشت

 

جراحی لابیاپلاستی با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی بسته به نیاز شما انجام می شود. این عمل معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد و به عنوان یک روش روزانه انجام می شود.

 

هنگامی که از عمل خود بیدار می شوید، ممکن است در حالی که نوشیدنی نمی نوشید، یک قطره به شما مایع بدهد. در حین جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود و یک دوره آنتی بیوتیک برای تمیز نگه داشتن زخم داده می شود. لابیای شما متورم و درد می کند، اما برخی مسکن های ساده باید برای راحتی شما کافی باشد.

 

 

بهبود

 

شما می توانید در همان روز جراحی از رختخواب خارج شوید و پس از دو هفته فعالیت های سبک انجام دهید. بسته به نوع روشی که انجام داده اید، باید بین چهار تا شش هفته به ورزش عادی بازگردید.

 

 

مراقبت های بعد از شما

 

مراقبت های بعد از عمل برای موفقیت عمل بسیار مهم است. چند دستورالعمل بعد از عمل وجود دارد که باید قبل از انجام عمل از آنها آگاه باشید:

 

  • از شما خواسته می شود که به طور منظم و به آرامی محل را برای تمیز نگه داشتن دوش بگیرید و هر بار زخم را خشک کنید.
  • برای احتیاط یک دوره آنتی بیوتیک داده خواهد شد.
  • ممکن است به حدود دو هفته مرخصی در یک شغل اداری نیاز داشته باشید و برای مشاغل سخت تر به مدت طولانی تری نیاز داشته باشید . 
  • تا زمانی که به شما اطمینان داده نشود که زمان مناسبی برای انجام این کار است، باید از فعالیت‌های بدنی مانند دوچرخه‌سواری، دویدن و سایر ورزش‌ها اجتناب کنید. این می تواند چهار تا شش هفته طول بکشد. بازگشت زودهنگام به فعالیت‌ها می‌تواند بر زخم فشار وارد کند، بهبودی را به تاخیر بیندازد و منجر به شکستگی زخم شود.
  • نباید لباس های تنگ یا لباس زیر بپوشید زیرا باعث اصطکاک زخم می شوند.
  • حداقل چهار تا شش هفته نباید رابطه جنسی داشته باشید.
  • تقریباً یک هفته بعد از عمل برای بررسی زخم ها دیده خواهید شد.
  • اگر به مراقبت و مشاوره مداوم زخم نیاز باشد، ممکن است لازم باشد چندین بار بعد از عمل به عنوان بخشی از بسته مراقبتی خود ویزیت شوی
محدثه بازدید : 8 پنجشنبه 24 خرداد 1403 نظرات (0)

به عنوان بخشی از یک روش جوانسازی واژن ، برخی از زنان ترجیح می دهند پوست ناحیه بیکینی را روشن و درخشان کنند و به آن اجازه می دهد تا به طور منسجمتری با بافت پوست اطراف یکپارچه شود. پوست در ناحیه واژن به طور طبیعی به دلیل فعالیت های روزمره مانند پیاده روی، ورزش و مقاربت جنسی تیره تر می شود.

بسیاری از بیماران از ظاهر طبیعی به خوبی لذت می برند، در حالی که برخی معتقدند که رنگ پوست یکنواخت تر و یکنواخت تر به زیبایی و جذابیت صمیمی فرد می افزاید. برای این بیماران، ما فرآیند روشن کردن واژن را پیشنهاد می کنیم تا به آنها کمک کنیم به ایده آل های خود برسند.

علت تیره شدن ناحیه واژن چیست؟

پوست ناحیه واژن به مرور زمان به دلیل فعالیت‌های معمول از جمله پوشیدن لباس‌های تنگ، پیاده‌روی، دویدن، ورزش و آمیزش جنسی تیره می‌شود. هیچ چیز غیرطبیعی یا نگران کننده ای در مورد تیره شدن بافت پوست در این ناحیه صمیمی در طول زمان وجود ندارد و روش روشن کردن واژن یک روال خود انتخابی است که می تواند به کاهش رنگ های تیره کمک کند تا رنگ روشن تری ایجاد کند که بهتر با پوست اطراف یکپارچه شود. 

بارداری، هیپرهیدروزیس و نوسانات هورمونی نیز می تواند باعث تیره شدن ناحیه شود.

روشن کردن واژن چگونه انجام می شود؟

در Laser Cliniqúe، ما یک روش ایمن و ساده را که توسط پرستاران زن ما انجام می شود، تکمیل کرده ایم. این روش شامل ترکیبی از مجموعه‌ای از درمان‌های لیزر MedLite® همراه با استفاده موضعی از روشن‌کننده‌های پوستی تجویزی است.

روش روشن کردن واژن با لیزر کلینیک

لیزر کلینیک دو روش درمانی را در یک روش ترکیب می کند تا بهترین نتایج ممکن را به بیماران ارائه دهد.

  • لیزر MedLite® : ما از لیزر Cynosure MedLight® در قسمت اول درمان برای کمک به رفع نگرانی های مربوط به رنگدانه و جوانسازی پوست استفاده می کنیم . بی‌حس‌کننده‌های موضعی را می‌توان برای افزایش راحتی بیشتر بیمار استفاده کرد و درمان هیچ دوره‌ای از کار یا دوره نقاهت ندارد. بسته به میزان اهمیت رنگدانه، ممکن است دو تا سه درمان مورد نیاز باشد.
  • روشن کننده های موضعی پوست: پس از لیزر درمانی، روشن کننده های پوست به صورت موضعی استفاده می شوند و معمولاً به مدت دو ساعت روی پوست باقی می مانند. این روشن کننده ها معمولاً شامل هیدروکینون و رتینول هستند و برای روشن و روشن کردن ظاهر کلی پوست کار می کنند.

روشن کردن واژن چه می کند؟

روشن شدن واژن ظاهر اندام تناسلی خارجی زنان را تغییر می دهد. علیرغم نامش، کانال داخلی واژن را تحت تأثیر قرار نمی دهد یا به آن رسیدگی نمی کند، اما ناحیه صمیمی بیکینی را که شامل مونس پوبیس، لابیا بزرگ، لب کوچک و پرینه است، درمان می کند. این روش به سادگی و با خیال راحت بافت خارجی پوست در این ناحیه را روشن می کند تا رنگ پوست یکنواخت تری را برای بیمار فراهم کند که عاری از هیپرپیگمانتاسیون ناخواسته، لکه های تیره و ناهنجاری های رنگ پوست باشد.

این درمان باعث می‌شود که این نواحی صمیمی رنگ‌های روشن‌تر، روشن‌تر و یکنواخت‌تر داشته باشند که بسیاری از بیماران آن را جذاب‌تر و اعتمادسازتر می‌دانند.

محدثه بازدید : 7 یکشنبه 20 خرداد 1403 نظرات (0)

پرده بکارت باقیمانده یک غشای جدا کننده واژن از دستگاه تناسلی خارجی است، که نقش خاصی ندارد.
ولی اهمیت پرده بکارت در این است که در بعضی از خانم ها این غشا باعث بسته شدن کل ورودی واژن می‌شود، که معمولا باشروع بلوغ و عدم خروج خون قاعدگی و علائم درد و انسداد ادراری مشخص می‌شود.

پرده بکارت از هر نوعی که باشد با دخول دچار پارگی می‌شود.که در معاینه قابل تشخیص است.
پارگی برده بکارت با زمین خوردن و اسب سواری اتفاق نمی افتد.
درصورتی که نوع پرده متخلخل باشد با ورود جسم خارجی هم امکان پاره شدنش وجود دارد.

هایمن چیست؟

پرده بکارت (Hymen) نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می‌دهد. شکل ظاهری و ویژگی‌های کلی هر یک از اندام‌های بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده مستثنا نیست. انواع پرده بکارت را می‌توان به قرار زیر تقسیم‌بندی کرد:

انواع پرده بکارت

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی همان طور که از نام آن پیدا است، اطراف دهانه مهبل را به صورت حلقه‌ای پوشش می‌دهد. پرده بکارت حلقوی، ممکن است قابل اتساع یا غیر قابل اتساع باشد. لازم است بدانید، پرده حلقوی و قابل اتساع از طریق برقراری رابطه جنسی پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت. لبه‌های پرده بکارت حلقوی، ممکن است گرد یا دندانه‌دار باشد.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی یک غشاء انعطاف پذیر است که از طریق آمیزش جنسی پاره نمی‌شود. در مواردی، ممکن است آسیبی جزئی در پرده بکارت حلقوی ایجاد شود.

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم؟

برای تشخیص نوع پرده حتما باید به ماما یا پزشک زنان مراجعه کرد و از دستکاری کردن آن پرهیز نمود.

پرده بکارت دو سوراخی

پرده بکارت دو سوراخی توسط یک تیغه گوشتی که در ورودی واژن قرار دارد به دو بخش تقسیم می‌شود. به همین دلیل، اصطلاحا آن را پرده دو سوراخی می‌نامند.

پرده غربالی 

پرده بکارت غربالی به طور ممتد در عرض واژن قرار گرفته و سطح آن با سوراخ‌های ریز و غربال مانندی پوشیده شده است.

پرده مسدود

پرده بکارت مسدود، یک بافت گوشتی فاقد هر گونه سوراخی است که دهانه مهبل را به طور کامل مسدود می‌کند.و در اندک افراد وجود دارد و این گونه افراد نیاز دارند تا جراحی شوند تا پریود شوند یا بتوانند رابطه داشته باشند.

پرده بکارت تیغه ای

پرده بکارت تیغه‌ای یا دو تکه پرده‌ای است که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد. پرده بکارت دو تکه دارای بافت اضافه‌ای هستند. این بافت اضافه، باعث به وجود آمدن دو سوراخ در واژن میشود

انواع دیگر پرده بکارت مثل دندانه ای، شرابه دار، دیوار دار، مشبک را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اهمیت پرده بکارت

اهمیت پرده بکارت، در میان برخی جوامع و اقوام بسیار پررنگ است. در این قبیل جوامع، خونریزی پرده بکارت در شب زفاف، نشانه باکرگی دختر و نداشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج است. با این حال، لازم است بدانید، مواردی نظیر استفاده از تامپون و خود ارضایی با اجسام خارجی هم ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود.

پرده بکارت در کدام قسمت واژن قرار دارد؟

بسته به افراد مختلف یک یا دو سانتی متر بعد از ورودی واژن پرده بکارت قرار دارد.

فاصله بکارت از دهانه واژن

درباره فاصله دهانه واژن تا بکارت باید بدانید که پرده بکارت در مدخل واژن در یک یا دو سانتیمتر اول آن قرار دارد.

دلیل خونریزی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت، اغلب در نخستین آمیزش جنسی مشاهده می‌شود. برخلاف آن چه عموم مردم تصور می‌کنند، پرده بکارت، غشاء سختی نیست. بنابراین، به هیچ عنوان، لازم نیست، نخستین رابطه جنسی با زور و فشار بیش از حد همراه باشد.

در واقع، تحریک کامل، آمادگی برای آمیزش و پایین بودن سطح استرس زن، می‌تواند عدم خونریزی پرده بکارت را به همراه داشته باشد. اضطراب و نگرانی بیش از اندازه در اولین رابطه جنسی، موجب می‌شود، مهبل زن به اندازه کافی مرطوب نشود.

این امر، اگر با فشار و اعمال زور از طرف مرد توأم باشد منجر به ایجاد پارگی و خونریزی خواهد شد. بنابراین، عدم خونریزی پرده بکارت به معنای مرطوب بودن دهانه واژن و نرمی و ملاطفت مرد در هنگام دخول است.

نکته

  • پرده بکارت از مقدار اندکی رشته‌های عصبی برخوردار است. به همین دلیل، پارگی آن با درد زیادی همراه نخواهد بود.
  • توجه داشته باشید، برای حفاظت از سلامت جسمی و روحی بانوان، لازم است رابطه جنسی در نهایت آرامش انجام گیرد. به همین منظور، بهتر است در هنگام خستگی و اضطراب از آمیزش خودداری کنید. این امر، به ویژه درباره نخستین رابطه جنسی مصداق دارد.


فعالیت های آسیب زننده به پرده بکارت

پارگی پرده بکارت برای بسیاری از خانواده‌ها و جوامع موضوع بسیار حساس و شبهه برانگیز است. بسیاری از افراد، با ساختار پرده مهبل آشنایی چندانی ندارند. همین امر، ممکن است، سوء تفاهم‌های فراوانی را ایجاد کند. مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام معاینات و مشاوره‌های لازم، به شما کمک خواهد کرد با انواع پرده بکارت و دلایل پارگی آن آشنا شوید.

دلایل پارگی پرده بکارت

موارد زیر، شایع‌ترین دلایل پارگی پرده بکارت به حساب می‌آیند:

  • آمیزش جنسی
  • خودارضایی از طریق دخول اجسام خارجی
  • استفاده از تامپون
  • وارد شدن ضربه‌های شدید به واژن

سقوط از ارتفاع و پاره شدن پرده بکارت

بسیاری از افراد، پارگی پرده بکارت را با وقایعی نظیر سقوط از ارتفاع در ارتباط می‌دانند. لازم است بدانید، این طرز تفکر اشتباه است. با این حال، ممکن است پس از اتفاقاتی مانند سقوط از بلندی یا بعد از فعالیت‌‌هایی از قبیل، کوهنوردی یا حمل اجسام سنگین، شاهد خونریزی دستگاه تناسلی باشید.

جای نگرانی نیست! خونریزی یا لکه‌بینی، حاصل وارد آمدن فشار بر رحم است. ناگفته پیدا است که باید با دقت هر چه تمام‌تر از سلامت اندام‌های خود مراقبت کرده و به هیچ عنوان، بدن خود را تحت فشار قرار ندهید. با این حال، این امر، با پاره شدن پرده بکارت در ارتباط نیست. به خاطر داشته باشید، پارگی پرده تنها در صورت دخول ناشی از آمیزش یا وارد کردن اجسام خارجی به واژن اتفاق می‌افتد.

فعالیت‌های ورزشی و پاره شدن پرده بکارت

برخلاف تصور عمومی، انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، سوارکاری، رقص و بسیاری از فعالیت‌های مشابه به پرده بکارت آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع، فقط ضربات سنگین به ناحیه مهبل و وارد شدن اجسام خارجی در واژن مشکل‌ساز خواهد بود.

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر یکدیگر داشته باشند. در اغلب موارد، خودارضایی با وارد کردن برخی اجسام خارجی به داخل واژن همراه است. با توجه به محل قرارگیری پرده بکارت، انجام این کار می‌تواند با پارگی همراه باشد. به علاوه، ضربه نیز می‌تواند منجر به پارگی پرده شود. با این حال، اگر خودارضایی به روشی غیر از موارد یاد شده انجام شود با پارگی و خونریزی توأم نخواهد بود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

علائم پاره شدن پرده بکارت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، شدت علائم به ساختار، ضخامت و نوع پرده بستگی دارد. در مواردی، ممکن است آسیب دیدن این بخش از اندام تناسلی زنانه با خونریزی و احساس درد خفیف همراه باشد. با این حال، هیچ یک از این نشانه‌ها مبنای مناسبی برای تشخیص پارگی به حساب نمی‌آیند. در صورت بروز حادثه و برای اطمینان از سلامت پرده بکارت، لازم است به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.

مقدار خونریزی در پاره شدن بکارت

پارگی پرده بکارت در همه افراد با خونریزی و درد همراه نیست. در واقع، این امر به نوع و ضخامت پرده بستگی دارد. به عنوان مثال، در کسانی که دارای پرده حلقوی یا ارتجاعی هستند، پارگی معنایی نخواهد داشت. این موضوع، درباره سایر افراد اندکی متفاوت است. برخی اشخاص، تنها به مدت یک یا دو دقیقه، چند قطره خون را مشاهده خواهند کرد. این در حالی است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت در سایر افراد، ممکن است متوالی باشد. این امر، ناشی از ایجاد آسیب در نواحی اطراف مهبل است. از عوامل تأثیرگذار در شدت خونریزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پرده بکارت
  • نوع پرده بکارت
  • شدت دخول
  • عدم آمادگی زن برای برقراری رابطه جنسی

تعداد صفحات : 22

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 213
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 277
  • بازدید سال : 5,896
  • بازدید کلی : 10,591